Transkreacja – akcelerator sukcesu marki online

Transkreacja treści to rodzaj kreatywnego tłumaczenia, jest bezcenna w czasach, gdy większości firm pozyskuje klientów online. Słowo transkreacja ( „transcreation”) to połączenie dwóch angielskich wyrazów „translation” oraz „creation”, czyli tłumaczenia oraz tworzenia. Tak też z definicji transkreacja wychodzi poza ramy „standardowego” tłumaczenia, a dotyczy głównie tekstów marketingowych i reklamowych.


Treści o marce w internecie – co warto wiedzieć ?

Jeśli zamierzasz zdobywać zagraniczne rynki, współpraca z transkreatorem ułatwi Ci przyciągnięcie klientów. W dobie content marketingu, gdy dystrybucja treści odbywa się w różnych kanałach społecznościowych, przyda Ci się kreatywność tłumacza. Dlaczego ? Warto uświadomić sobie, że tekstów online się nie pisze, tylko projektuje. A odbiorcy ich nie czytają, tylko „skanują”. Tak, więc jeśli nagłówki nie przyciągną ich uwagi, tracisz zainteresowanie potencjalnego klienta, który opuszcza Twoją stronę internetową.

Stąd też marketerzy dwoją się i troją, tworząc najróżniejsze treści podporządkowane m.in. strategii w myśl zasady: poznaj mnie, polub mnie, zaufaj mi, kup ode mnie ( ang. know me, like me, trust me, buy from me). Kupujący musi się zetknąć co najmniej 6 razy z daną marką, zanim zdecyduje się na zakup produktu.

Transkreacja sprawdza się w e-commerce, opisach produktów oraz SEO, może zwiększyć Twoją sprzedaż

Transkreator – tłumaczenia marketingowe – kluczowe umiejętności

W transkreacji chodzi więc o przykucie uwagi odbiorcy, zainteresowanie produktem, czy usługą. By to osiągnąć, tekst musi wywołać pożądane emocje.

Dlatego transkreacja wymaga od tłumacza marketingowego kreatywności, wyobraźni, wyczucia, znajomości danego rynku i grupy docelowej, oraz co najważniejsze – umiejętności copywriterskich, czy webwriterskich. Nie zapominajmy też o SEO. W transkreacji mamy o wiele większą swobodę w interpretacji tekstu. Musimy przekazać jego intencję. A nasze główne zadanie polega na tym, by wywołać identyczne emocje u odbiorcy, co oryginalny tekst.

Wierzę, że firmy docenią ten rodzaj specjalistycznego i kreatywnego tłumaczenia. Warto uzmysłowić sobie, że transkreacja w pierwszej kolejności skutecznie pomaga budować świadomość marki, a w dłuższej perspektywie, znacząco wspiera sprzedaż.


Transkreacja, tłumaczenie, lokalizacja– różnice

Jak już wspomniałam,  transkreacja zasadniczo różni się zatem od „standardowego” tłumaczenia. Tłumacząc dokumenty, teksty specjalistyczne np. techniczne, umowy cywilno-prawne, instrukcje itd., musimy jak najwierniej oddać komunikat języka źródłowego w języku docelowym. W zależności od rodzaju tekstu nierzadko tłumaczenia wymagają też redakcji, edycji itd. Zaawansowanym rodzajem przekładu jest lokalizacja. Najczęściej lokalizację (ang. localisation) stosuje się w tłumaczeniu stron internetowych, oprogramowania, czy aplikacji. W lokalizacji uwzględniamy aspekty kulturowe, dostosowujemy frazeologizmy. W lokalizacji dążymy do tego, by komunikat brzmiał naturalnie dla odbiorcy i by czuł się z nim swobodnie.

Transkreacja pomocna w reklamie

Transkreacja – zdystansuj konkurencję

W dobie globalizacji i digitalizacji transkreacja toruje firmom drogę do serc i umysłów potencjalnych klientów. Dzięki kreatywności i zrozumieniu mechanizmów sprzedażowych transkreatorzy pomogą Twojej marce przykuć uwagę potencjalnych klientów do produktów i usług.

Transkreacja sprawdza się w opisach produktów w sklepach e-commerce, landing page’ach i wszelkich reklamach oraz artykułach promocyjnych. Jest też nie do przecenienia w kontekście SEO (słowa kluczowe), wytycznych Google dotyczących publikacji treści, by wysoko pozycjonować się w wyszukiwarce.

Chcesz zdobyć nowy rynek i zachwycić grupę docelową? Chętnie pomogę. Napisz do mnie lub zadzwoń.

Przydatne linki

Jak internauci „oglądają” treści online i jak pisać do Internetu?

https://www.senuto.com/pl/blog/webwriting/#1._Artyku%C5%82%C3%B3w_w_internecie_nikt_nie_czyta

Jak promować firmę w sieci?


Sprawdź też pozostałe wpisy

Share This
×

MN PROJECT

W czym mogę Ci pomóc?

×